Effektivisera din projektsökning med en paketlösning för Projektagenten.
Alla våra paket inkluderar standardfunktioner som säkerställer enkel, effektiv och överskådlig väg till ert nästa bygg- och anläggningsprojekt. Läs mer om funktionerne här.
I vårt projektarkiv kan du hitta aktiva byggprojekt och upphandlingar. Här kan du enkelt övervaka de projekt och upphandlingar som är relevanta för din verksamhet. Vi har satt upp ett antal branschspecifika sökkriterier och delat in projekten i faser, så att du lätt kan följa projekten från början till slut. Samtidigt kan du skräddarsy notifikationer och få de senaste nyheterna från dina favoritprojekt levererade direkt till din inkorg.
Med Projektagenten får du full överblick över aktiva byggprojekt och upphandlingar. Här kan du enkelt övervaka de projekt och upphandlingar som är relevanta för din verksamhet. Våra forskare är experter på systematisk projektövervakning och de granskar och kvalitetssäkrar dagligen alla beslut om nya projekt i Danmark, Sverige och Norge genom intervjuer med projektens aktörer. Med Projektagenten kan du vara säker på att du inte bara har full överblick utan också full insikt i alla byggprojekt och upphandlingar i Norden.
Med vår sökagent kan du söka fram relevanta projekt och se vilken fas projektet befinner sig i. Dessutom har du möjlighet att aktivera notifikationer och få löpande uppdateringar när projekt som matchar dina specifikationer läggs till i Projektagenten. Sökservicen gör det också möjligt för dig att spara dina projekt sökningar och dela dina sökservicar med dina kollegor, vilket underlättar samarbete om projektövervakningen.
En favoritlista är en samling av favoritprojekt och/eller upphandlingar som du är intresserad av att följa. Med en favoritlista kan du samla projekt och/eller upphandlingar som har samma sökkriterier och därigenom få hjälp med att övervaka och få överblick över intressanta projekt. Med favoritlistor har du möjlighet att regelbundet få uppdateringar via e-post.
Du kan ställa in notifikationer när du skapar en ny sökservice eller lägger till ett projekt i en favoritlista. Här väljer du om du vill ta emot notifikationer med uppdateringar dagligen, veckovis eller omedelbart. Observera att för varje sökservice, företagsservice, favoritlista och företagslista du har skapat kommer du att få e-postnotifieringar för alla respektive listor.
Med Projektagentens antecknings- och delningsfunktion kan du skriva dina egna anteckningar till de aktuella projekten och upphandlingarna. När du har skapat och skrivit en anteckning delas den automatiskt med alla användare från ditt företag.
När projektet befinner sig i fasen ‘på väg’ är detta den tidigaste fasen. Här fångar vi ofta projekten genom kommunala referat, varför det inte alltid finns specifika och konkreta beskrivningar av projektet ännu, och vanligtvis finns endast en byggherre, byggherrerepresentant och/eller projektutvecklare knuten till projektet. Det är bland annat i denna fas som skissprojektering, grovbudgetering, godkännande av lokalplan, utskick av remisser, tekniska undersökningar, markförberedelser och i allmänhet förberedelser för att byggherren och rådgivaren ska kunna börja planera projektet mer detaljerat äger rum. Därför kan även lantmätare, geotekniska undersökningar och trafikrådgivare vara involverade i denna fas.
När projektet går vidare till planeringsfasen börjar själva planeringen av projektet. Det innebär att det görs detaljprojektering, budgetering och byggandet planeras ned till minsta detalj. Det är också här som en totalentreprenör, arkitekt, landskapsarkitekter och andra tekniska rådgivare knyts till projektet. En del av planeringsarbetet innebär också att fastställa entreprenadformen, och om projektet ska ut på anbud, kommer rådgivarna att arbeta med att utforma anbudsmaterialet.
När det första offentliga anbudet publiceras, går projektet över till udbudsfasen. Här ingår alla entreprenadformer. De relevanta anbuden kopplas till projektet och våra forskare ser till att du får en översiktlig bild av anbudsprocessen och dess gång. Det innebär bland annat relevanta kontaktpersoner, viktiga datum, eventuella förkvalificerade företag samt allt anbudsunderlag. Så snart en vinnare har valts kommer denne naturligtvis att läggas till.
När anbudsprocessen är avslutad och byggplatsen etableras, går projektet vidare till udførelsesfasen. Här kan det fortfarande finnas fackentreprenörer som ännu inte är valda till projektet, men som kommer att kopplas på successivt. Det samma gäller materialleverantörer. Det är också under denna fas som byggandet faktiskt genomförs. Beroende på byggets storlek kan projektet ligga i denna fas under en längre tid.
Om du söker efter ett specifikt företag eller roll, kan du använda sökfältet för att fokusera din sökning. Om du letar efter specifika typer av företag och roller kan du filtrera din sökning. Du har alltid möjlighet att kryssa i flera roller och därigenom göra din sökning mer specifik. Vi rekommenderar alltid att du filtrerar din företagssökning utifrån de typer av företag du är intresserad av att följa, för att göra din företagssökning så fokuserad och målinriktad som möjligt.
En företagslista är en samling av favoriserade företag som du är intresserad av att följa. När du lägger till ett företag i en företagslista får du en notis om företaget är involverat i ett projekt eller anbud. Du skapar en företagslista genom att favorisera de företag du vill hålla dig uppdaterad om.
Projektagenten ger dig enkel tillgång till nyckelinformation om företag. Detta gör det enkelt för dig att hitta kontaktuppgifter till relevanta kunder och samarbetspartners. Skapa en företagsagent och säkerställ att du alltid får de senaste uppdateringarna när de företag du är intresserad av att följa är involverade i nya projekt.
Du kan få notifikationer när det finns uppdateringar om de företag du följer. På så sätt är du alltid informerad om ifall de företag du följer är kopplade till nya projekt eller samarbeten. Du kan själv välja hur ofta du vill ta emot notifikationer genom att gå till din instrumentpanel. Tryck på kugghjulet bredvid den aktuella företagslistan eller företagsagenten och ange dina preferenser för hur du vill ta emot uppdateringar.
Vi erbjuder alla nya kunder onboarding möten, var en av våra säljare genomgår hela systemet med jer.
Här kommer du att introduceras till de olika funktionerna och filtreringsalternativen. Vi kommer bland annat att visa hur du skapar en sökagent och vad du kan göra med ditt personliga dashboard. Om du önskar kan vi även hjälpa dig att sätta upp de olika sakerna på detta möte och se till att det skräddarsys efter dina individuella behov.
Om du behöver teknisk support för att du till exempel inte kommer åt plattformen, det är något i systemet som inte fungerar eller något annat med tekniken kan du alltid kontakta oss på telefon, så löser vi problemet så snart som möjligt.
Vi erbjuder alla våra kunder obegränsad tillgång till produktsupport.
Detta inkluderar bland annat löpande support, där vi finjusterar filtreringen och användarscenarionerna så att det alltid anpassas efter våra användares behov även om de ändras. Dessutom kommer det även att finnas löpande support i samband med att vi till exempel lanserar nya funktioner som du kommer att introduceras för.