Är era sökagenter tillräckligt skarpa? Missar ni relevanta projekt? Eller har ni andra frågor?
Vi erbjuder alla kunder fri tillgång till personlig support, så vi säkerställer att ni får ut det mesta av vår plattform.
Boka snabbt och enkelt en kostnadsfri servicekontroll, där en av våra kundframgångsspecialister granskar er uppsättning och finjusterar era sökagenter och favoritlistor, samt svarar på eventuella frågor ni kan ha.
Boka ett samtal i kalendern till höger
Du kan också hitta svar på många av de viktigaste frågorna om funktioner och användning av databasen i vår självhjälps-FAQ nedan.
I menyn väljer du Projekt och Upphandling. Här kan du söka i två databaser: projekt och upphandlingar.
I projekt-databasen söker du projektorienterat. Här kan du hitta relevanta bygg- och anläggningsprojekt.
I upphandlingar kan du bara söka i de upphandlingar som matchar din sökning. Detta inkluderar även upphandlingar som inte är kopplade till specifika projekt, inklusive underhållsarbete på vägar, vintertjänster, drifttjänster etc.
Du väljer vilken databas du vill söka i ovanför sökresultaten på knappen projekt | upphandlingar.
Om du söker efter ett specifikt projekt eller upphandling med namn ska du använda sökrutan.
Du kan filtrera din sökning under Filtrera sökning genom att kryssa i sökkriterierna. Detta bidrar till att begränsa din sökning. Sökresultaten visas nu till höger om sökfältet i förhandsgranskningen.
Du kan återställa din sökning genom att klicka återställ filter längst upp till höger i sökfältet.
Du har möjlighet att sortera sökresultaten baserat på olika kriterier.
Till höger om databasknapparna projekt och upphandlingar hittar du knappen för kategorisortering.
Här kan du prioritera visningen av projekt efter fyra kategorier:
Bredvid kategorisorteringen hittar du två pilar. Du kan ändra sorteringsordningen genom att klicka på ”pil upp” eller ”pil ner”.
Om du till exempel sorterar efter ‘publicerad’ visas som standard de senast publicerade projekten eller upphandlingarna först. Väljer du sedan att klicka på pilen nedåt, visas de istället i omvänd ordning, så att de äldsta projekten eller upphandlingarna kommer först.
En Sökagent är en funktion som låter dig spara dina projektsökningar och få regelbundna uppdateringar när projekt som matchar dina specifikationer lägges till i Projektagenten.
Om du vill spara din projektsökning skapar du en filtrerad sökning under Projekt och Upphandling.
Denna filtrerade sökning kan du sedan spara som en sökagent genom att klicka på Spara sökagent ovanför sökresultaten.
Ange en titel som matchar din sökning och välj om du vill få aviseringar med dagliga, veckovisa eller omedelbara uppdateringar.
När du skapar en sökagent är det i princip bara du som får uppdateringar från sökagenten i din inkorg, och bara du som har tillgång till sökagenten i din personliga dashboard.
Men du har också möjlighet att dela dina sökagenter med dina kollegor. Du delar din sökagent genom att gå till instrumentpanelen och klicka på kugghjulet bredvid den sökagent du vill dela.
Då har du två alternativ:
1. Dela sökagenten med utvalda kollegor
Om ni är flera som samarbetar kring projektövervakningen kan du även dela sökagenten med utvalda kollegor. Detta gör du genom att infoga deras e-postadress i textfältet under ”Sökagent tillgänglig för”.
2. Dela sökagenten med hela företaget
Om ni bara behöver en enda sökagent som alla i företaget ska ha tillgång till, kan du dela sökagenten med hela företaget. Klicka då på knappen ”Välj alla i företaget”. Då kommer alla användare i företaget att kunna ta emot aviseringar och uppdateringar från sökagenten.
Du kan alltid få en översikt över och redigera dina sökagenter via din dashboard.
Du kan sätta upp aviseringar när du skapar en ny sökagent. Här kan du välja om du vill få aviseringar med dagliga, veckovisa eller omedelbara uppdateringar.
Observera att du kommer att få e-postaviseringar för varje enskild sökagent, och att dessa alltså inte samlas i ett och samma mejl.
På dit dashboard kan du alltid redigera aviseringsinställningarna genom att klicka på kugghjulen bredvid namnet på sökagenten.
Instrumentpanelen ger dig full överblick över dina sökagenter och favoritlistor.
Här kan du löpande hitta uppdateringar om dina sparade projekt samt få en översikt över artiklar om de projekt du följer.
Du kan få aviseringar när det finns uppdateringar om de projekt och företag du följer. På så sätt ligger du alltid steget före när det gäller nyheter om projekten, samt om de företag du följer kopplas till nya projekt eller samarbeten.
Du kan välja hur ofta du vill få aviseringar genom att gå till dit dashboard. Här kan du klicka på kugghjulet bredvid den aktuella listan och ange dina preferenser för hur du vill få uppdateringar.
Du kan skapa anteckningar om enskilda projekt genom att klicka på Skapa ny anteckning till vänster. Här kan du infoga dina egna kommentarer till projektet.
När du har skapat och skrivit en anteckning delas den automatiskt med alla användare i ditt företag.
Om du hittar ett projekt som är irrelevant för dig kan du välja att dölja projektet.
För att dölja ett projekt klickar du på stoppikonen längst ned i projektet under sökresultaten.
Projektagenten understödjer inte en direkt Excel-extraktion, men vi erbjuder ett öppet API som kan ställas in för att extrahera exakt den data du vill ha.
Du kan boka en demo för att få mer information om hur detta fungerar.